Izometriás izom torna - A világ legkönnyebb gimnasztikája - A biztonságos esések szakértője az Esések Iskolája!

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Izometriás izom torna - A világ legkönnyebb gimnasztikája

RÓLUNK > JAVASOLJUK
4. Gyakorlatok gépkocsivezetés közben 
 
Kényszerű megállásnál, piros lámpánál idegeskedés helyett végezzünk izometriás gyakorlatokat. Markoljuk meg kétoldalt a kormánykereket, majd teljes erőnkből húzzuk szét hat másodpercig. Utána lazítsuk el az izmainkat, és - ha a lámpa még mindig pirosat mutat - ismételjük meg a gyakorlatot.
 
Forgalmi dugóba zárva se dühöngjünk, inkább üljünk egyenesen testtartással, s tarkónkon összekulcsolt kezeink erejével nyomjuk előre a fejünket, ugyanakkor nyakunkat és felsőtestünket feszítsük hátrafelé, a kezek ellenében. A hat másodpercig tartó gyakorlat alatt lélegezzünk nyugodtan, majd pihenés után ismételjünk.
 
Csomagtartó lenyomása
Álljunk a kocsi hátuljához, kezünket fektessük a csomagtartóra, és teljes erőnkből nyomjuk lefelé. Közben ne tartsuk vissza a levegőt.
 
A kocsi mellé állva, felfelé fordított tenyerünket dugjuk az ablakrésbe, ezután karunkat megfeszítve teljes erőnkből nyomjuk felfelé a tetőt. Az erőfeszítés hat másodpercig tartson, utána lazítsunk, pihenjünk és ismételjünk.
 
Álljunk a bal lábunkra, a jobbat - nyújtott állapotban - toljuk a lökhárító alá, és teljes erőnkből feszítsük felfelé (mintha meg akarnánk emelni a kocsit). 
Hat másodperc után pihenjünk, majd megcserélt lábbal ismételjük meg a gyakorlatot.
 
Kocsi megdöntése
Álljunk a kocsihoz, karunkat - kissé széttárt helyzetben - nyújtsuk előre, mindkét kezünket támasszuk az ajtókeret felső részének, majd teljes erőnkből nyomjuk a kocsit hat másodpercig. A légzésünk legyen nyugodt. 
Utána lazítsuk el izmainkat és ismételjünk.
 
 
 
 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz